Konsultatsioon

+372 55 937 956

Teil on suurepärane äriidee, mis on realistlik ja teostatav. Võimalik, et olete juba rääkinud mõne potentsiaalse kliendiga ning nende jutt kinnitab teie oletust, et nõudlus on olemas. Või olete juba edukas ettevõtte omanik ja soovite siseneda välisturgudele. Investorid või pangad soovivad näha teie äriplaani kirjalikult, et otsustada, kas investeerida teie ettevõttesse või anda projekti teostamiseks laenu. Elades Euroopa Liidu riigis, olete ilmselt ka kuulnud midagi ettevõtlustoetustest äri käivitamiseks ja laiendamiseks. Nende toetuste andmise eest vastutavad asutused nõuavad tavaliselt äriplaani. Teisalt võite ka mitte vajada täiendavat rahastust, kuid soovite äriplaani iseenda jaoks koostada, et saada selgust millal ja kui palju täpselt on vaja investeerida ning kas see projekt on tõepoolest kasumlik. Olles kogenud äriplaanide ja investeerimisettepanekute koostaja, jagan mõningaid saladusi veenva äriplaani kirjutamiseks, mis aitab teie heale ideele rahastuse saada.

Fookus ja lihtsus

Minu esimene soovitus on hoida oma äriplaan võimalikult lihtsana ja selgena. Kui teil on konkreetselt üks põhisuund, kuid mõtlete juba tulevastele laienemisvõimalustele, jätke need hetkeks kõrvale ja keskenduge praegusele põhisuunale. Kui olete valmis järgmisi samme astuma, saate äriplaani alati hiljem kohandada. Kasutage lihtsat keelt ja vältige erialast žargooni nii palju kui võimalik — te ei taha investoreid segadusse ajada. Tüüpiline äriplaan algab ühe lehekülje pikkuse sissejuhatusega, mis on sageli kõige olulisem osa. Olge iga lausega väga täpne ja kokkuvõtlik: käsitlege kõiki olulisi aspekte, kuid jätke välja üleliigne detail.

Võtmeisikud

Kirjeldage enda, kaasasutajate ja võtmetöötajate peamisi kogemusi. Seda, kuidas tunnete valdkonda ja miks olete kompetentsed juhid just selles valdkonnas. Te ei pea mainima mitteseonduvaid kogemusi ega kõike, mida teha oskate — piisab ka lühemast CV-st. Kui ettevõte on suurem, kirjeldage või visualiseerige ettevõtte struktuuri. Kui plaanite uusi töötajaid värvata, olge realistlik: milliseid oskusi vajate ja milliseid palkasid turul makstakse. Kui saate pakkuda sisekoolitust, mainige seda. Kui mõni töö teostatakse allhanke korras, kirjeldage seda samuti.

Investeeringud

Just sellele küsitakse toetust või laenu. Peate täpselt teadma, kui palju raha on vaja seadmete soetamiseks ja millal neid seadmeid vajate. Selgitage, miks valite konkreetse seadme ja miks see on parim valik. Samuti olge teadlik, kui palju maksab turundusstrateegia elluviimine. Kirjeldage täpselt, millise osa investeeringust katate omavahenditest.

Tulu ja kulud

Tulude prognoosimine alustavale ettevõttele on peen kunst, mis kombineerib konkurentide analüüsimist ja hinnangut tuleviku suhtes. Usaldusväärsemad numbrid saab tavaliselt juhul, kui teil on B2B-mudel ja mõni entusiastlik ostja juba ootab. Peamine, mida tulude osas teadma peate, on kui suure sissetuleku juures äri ellu jääb ja saab kasvada. Finantsprognoosid olgu pigem optimistlikud, aga mitte ülemäära roosilised. Kulude kokkuarvutamine on suhteliselt lihtne, kui teate tooraine hindu, töötajate palku, turunduskulusid, rendi, makse ja kõike, mis teie konkreetse äri puhul mängu tuleb.

Erinevate äriplaanide vorm ja maht on sageli erinevad. See tekst ei ole ammendav juhend äriplaani koostamiseks, vaid aitab teil alustada. Kui tunnete, et olete ummikus ja vajate abi äriplaani kirjutamisel, võtke julgelt ühendust Sorbier OÜ-ga meili või telefoni või WhatsAppi teel. Konfidentsiaalsus alati tagatud.

Share This :